Prywatność na portalach społecznościowych?
1/3 użytkowników nie potrafi zadbać o bezpieczeństwo swoich prywatnych danych.
Firma Ericsson przepytała ok. 100 tysięcy osób, z 40 krajów z całego Świata pod kątem tego, czego oczekują, jeśli chodzi o rozwój technologii mobilnych. Oto najczęściej powtarzane życzenia i prognozy:
Z quizu przeprowadzonego przez Kaspersky Lab na całym świecie wynika, że niemal jedna trzecia (30%) użytkowników portali społecznościowych udostępnia swoje posty, zaznacza miejsca, w których aktualnie przebywa, oraz dzieli się innymi prywatnymi informacjami ze wszystkimi, którzy są online – nie tylko ze swoimi znajomymi.
Ponad trzy czwarte (78%) użytkowników internetu posiada konto na portalu społecznościowym, ale spora ich część wykazuje ignorancję, gdy chodzi o ochronę własnej prywatności. Jeden na dziesięciu (9%) uczestników badania sądził, że osoby spoza jego kręgu znajomych nie mogą widzieć jego profilu ani postów. Z kolei aż 12% przyznaje, że umieszcza każdą osobę w kręgu przyjaciół – niezależnie od tego, czy ją zna czy nie. Jedna trzecia (31%) użytkowników akceptuje również jako swoich znajomych zupełnie obce osoby, jeśli mają wspólnych przyjaciół. Zaufanie do internetowych "znajomych" w sieci jest na tyle wysokie, że jedna czwarta (26%) badanych nie zawahałaby się przed kliknięciem w dowolny link wysłany przez znajomego z portalu społecznościowego.
Pół biedy jeśli z naszych informacji prywatnych skorzystają agencje reklamowe. Ale ignorancja w zakresie prywatności swoich danych osobowych, którymi wypełnione są nasze profile społecznościowe jest niczym zostawienie otwartej furtki złodziejowi i rozpięcie nad domem transparentu z informacjami o naszych dobrach materialnych.
Źródło: www.chip.pl
Data: 11.01.2016