[ zamknij ]

geodezjabudownictwogpsgisciekawostkiwszystkie

Budownictwo

Rozstrzygnięcie przetargu na budowę S51

budJak podaje GDDKiA najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S51 pomiędzy Olsztynem i Olsztynkiem złożyła firma Energopol-Szczecin SA z ceną 394,8 mln zł, terminem realizacji 20 miesięcy i okresem gwarancji 10 lat.

Po wybudowaniu tego odcinka dojazd z Olsztyna do drogi ekspresowej S7, która obsługuje ruch północ – południe w skali całego kraju, wraz z przejazdem obwodnicą Olsztynka będzie zajmował ok. 10 minut. Już teraz dzięki obwodnicy Olsztynka kierowcy omijają to miasto i nie czekają na wjazd na „siódemkę” z podporządkowanej drogi krajowej nr 51. (...)

Inwestycja polegać będzie na budowie 13,3 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S51 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe – „Stawiguda” i „Gryźliny”. Budowany odcinek drogi S51 dowiązany będzie do węzła Olsztyn Południe, zaprojektowanego w ciągu południowej obwodnicy Olsztyna. Koniec odcinka znajdzie się w okolicy miejscowości Ameryka, na styku z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S51.



Źródło: www.gddkia.gov.pl

Data: 19.12.2014 r

   

S17 Kurów-Lublin-Piaski już cała dla kierowców

budTylko 35 minut zajmuje przejazd blisko 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Piaski Wschód. 31 października oddano do użytku północną część obwodnicy Lublina, ostatnie
z pięciu zadań na jakie podzielono budowę całej trasy.


Odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik połączył funkcjonujące już pozostałe fragmenty pozwalając skorzystać z całej trasy. Tym samym ruch tranzytowy może ominąć centrum Lublina.

Jak podaje GDDKiA oddany do użytku odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik będzie w przyszłości najbardziej obciążonym fragmentem obwodnicy. Stanowi bowiem wspólny przebieg trzech dróg ekspresowych: S12, 17 i 19 i z tego powodu zbudowano go w układzie docelowym z trzema pasami ruchu na każdej jezdni. Skrajne węzły: Lublin Sławinek i Lublin Rudnik są największymi na obwodnicy Lublina. Znajdujący się pomiędzy nimi węzeł Lublin Czechów początkowo będzie wyłączony z użytkowania. Po ukończeniu przez Zarząd Dróg Wojewódzkich budowy łącznika z węzła do DW809 będzie można zjechać z węzła na północ. W przyszłym roku Miasto Lublin wspólnie z ZDW ukończy budowę ul. Poligonowej co umożliwi zjazd z węzła na południe do Lublina.

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski, największej tego rodzaju inwestycji na terenie województwa lubelskiego, współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł.



Źródło: www.gddkia.gov.pl

Data: 03.11.2014 r

   

Strona 5 z 10



 « wstecz  

Newsletter

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji na temat nowości, promocji, aktualności z branży... zapisz się do Newslettera APOGEO.



Akceptuję regulamin newslettera








Copyright © 2006-2021 APOGEO Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Witryna korzysta z plików cookies. Informacje o używanych przez nas plikach cookies można znaleźć w Polityce Plików Cookies.
Kontynuując przeglądanie witryny wyrażasz zgodę na używanie plików cookies.