Kto może ubiegać się o leasing?
O kredyt mogą ubiegać się osoby osoby fizyczne prowadzące własną działalność gospodarczą, spółki cywilne, spółki prawa handlowego - spółka z o.o., spółka akcyjna, spółka jawna, spółka komandytowa.
Jakie są wymagane dokumenty niezbędne do uruchomienia procedury kredytowej?
Informacje o wymaganych dokumentach dostępne są w dziale Niezbędne dokumenty leasingowe.
Jaka jest minimalna kwota zakupu, aby móc ubiegać się o przyznanie kredytu ratalnego?
Minimalna kwota zakupu w APOGEO nie może być niższa niż 12200 zł brutto (10000 zł netto). Wartość zamówienia - może to być pojedynczy produkt lub zestaw towarów w którym jeden produkt będzie miał wartość powyżej 10000 zł netto.
Czy są wymagani poręczyciele i czy należy dokonać wstępnej wpłaty, aby móc ubiegać się o leasing operacyjny?
Wpłata wstępna jest wymagana. Minimalna wpłata wstępna to 10% wartości towaru, a maksymalna 40%.
Poręczyciele - nie są wymagani poza współmałżonkami, którzy także podpisują umowę leasingową. W przypadku kawalera/panny, osoby rozwiedzionej lub posiadającej rozdzielność majątkową umowę podpisuje tylko Korzystający.
Kiedy mogę otrzymać swoje zamówienie, jeżeli otrzymałem informacje o przyznaniu mi leasingu?
Zamówienie zostanie wysłane natychmiast po otrzymaniu poprawnie podpisanej umowy leasingu wraz z wymaganymi dokumentami i zaksięgowaniu na koncie firmy leasingowej opłaty wstępnej. Jeśli zamówiony towar nie jest jeszcze dostępny w magazynie APOGEO, wysyłka towaru przesuwa się do czasu jego wejścia na magazyn (oznaczenie przy produkcie : Termin realizacji).
Najczęściej cała procedura związana z zamówieniem i zakupem poprzez leasing przeprowadzana jest w ciągu 4-7 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.
Jaki jest okres oczekiwania na wydanie decyzji o możliwości zakupu poprzez leasing?
Po przesłaniu poprawnie wypełnionego wniosku kredytowego wraz z wymaganymi dokumentami, w ciągu 24h otrzymasz poprzez e-mail informacje o tym, czy istnieje możliwość zakupu poprzez leasing (dotyczy wniosków przesłanych do godziny 14 w dniach pracy APOGEO, jeśli otrzymamy wniosek poza tym terminem lub dniach wolnych od pracy - Doradca APOGEO prześle Ci informację w najbliższym dniu pracującym do godziny 10.00). Jeżeli odpowiedź będzie pozytywna, zostanie sporządzona umowa leasingowa, która zostanie dostarczona do Ciebie w dogodnym, wcześniej ustalonym terminie.
Czy będę otrzymywał faktury VAT jeśli będę kupował poprzez leasing?
Tak. Firma leasingowa wystawia standardowo 3 typy faktur: faktura na opłatę wstępną - przekazana razem z umową leasingową do podpisu, comiesięczną fakturę VAT, którą powinieneś otrzymać pocztą około tygodnia przed terminem płatności (ilość faktur jest równa okresowi leasingowania) oraz fakturę VAT związaną z wykupem przedmiotu leasingu (przeniesienia prawa własności). Dzięki temu kwotę netto będziesz mógł zaliczyć w koszty uzyskania przychodu a VAT odliczyć. Uwaga: mimo, że wartość faktury VAT z tytułu opłaty wstępnej i/lub rat leasingowych przekracza kwotę 3500 zł netto, będzie to nadal koszt uzyskania przychodu.
Co się dzieje jeśli Bank wyda decyzję warunkową lub odmówi udzielenia kredytu?
Jeśli Bank wyda decyzję warunkową lub odmowną, Doradca APOGEO niezwłocznie skontaktuje się z Tobą i poprosi Cię o uzupełnienie dokumentów lub zaproponuje Ci inną możliwość dalszej realizacji zamówienia.
W naszej ofercie są także inne instrumenty finansowe pozwalające zrealizować prawie każde zamówienie.
Czy można nabyć produkt poprzez inny system leasingowy?
TAK. Jeśli znajdziesz w naszej ofercie ciekawy produkt, który będziesz chciał nabyć w inny sposób niż dostępny w Apogeo (przelew, pobranie, raty, leasing), prosimy o kontakt
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
.
Co jest lepsze - raty czy leasing?
Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest prosta i jest uzależniona od wielu czynników związanych z Twoją działalnością.
Proponujemy - RATY
Dla nowo powstałych firm lub firm działających nie dłużej niż 12 miesięcy o mało ustabilizowanych przepływach środków finansowych. Na tym etapie działalności istnieje ryzyko, że mogą się pojawić trudności finansowe. Raty można wcześniej spłacić ze środków pochodzących ze sprzedaży towaru (bez dodatkowych opłat) i rozwiązać umowę zakupu na raty. Nie jest to idealne rozwiązanie ale pozbywamy się umowy z której nie jesteśmy w stanie się wywiązywać.
Rozwiązanie nieco droższe od leasingu operacyjnego, minimum formalności.
Kupowany towar jest Twoją własnością i jeśli jego wartość przekracza 3500 zł (dla VATowców kwota netto, dla innych - brutto) towar można wprowadzić do firmy jako środek trwały i dokonywać odpisów amortyzacyjnych.
Proponujemy - LEASING operacyjny
Dla firm o ugruntowanej pozycji finansowej. Minimalny okres leasingowania produktów geodezyjnych to 27 miesięcy. APOGEO zawiera umowy leasingowe na jednostkowy sprzęt lub zestawy pomiarowe o wartości powyżej 12200 zł brutto (10000 zł netto). Umowy leasingowej nie można rozwiązać w czasie trwania leasingu (wyjątek - zniszczenie lub kradzież produktu leasingowanego). W trudnych sytuacjach finansowych można starać się o prolongatę spłaty rat leasingowych lub przenieść umowę na osobę trzecią, która będzie kontynuowała spłatę leasingu.
Rozwiązanie tańsze od systemu ratalnego.
Kupowany towar nie jest Twoją własnością (właścicielem jest Leasingodawca). Na podstawie umowy leasingowej możesz użytkować sprzęt za określoną comiesięczną kwotę raty leasingowej. Opłata wstępna zawiera się między 10 a 40% wartości sprzętu i mimo, że może przekraczać kwotę 3500 zł (dla VATowców kwota netto, dla innych - brutto), jest kosztem uzyskania przychodu. Firma leasingowa wystawia fakturę VAT na opłatę wstępną, comiesięczne faktury VAT na ratę leasingową, które są w całości zaliczane jako koszt uzyskania przychodów. Na koniec okresu trwania leasingu możesz za wcześniej określoną kwotę nabyć sprzęt (przenieść prawo własności).